Friday, September 7, 2012

Tersasul Sudah



saya ada kawan.
nama dia mohd khairul anuar bin mohd harif.
dia kawan sejak tadika.
dia kurus nak mati.
dia tinggi nak mati.
dia sakit tapi lum nak mati.
(*mulut kau zalina..xde insuran..ampun nuar..)
sungguh complicated penyakit dia ni.
percintaan aku pun x complicated cam sakit dia ni.

minggu lepas dia masuk Hospital Sultan Ismail, JB.
dia kata nak makan GCB.
bukan main lagi tekak orang sakit ni.
nak burger McD je.
aku yg baik ni pun g la tapau kan tuk dia.
tapi..
x taw la..sama ada..
dia yg malang xdpt mkn GCB free dr aku
atau..
aku yg malang sbb xsempat jumpa dia.

ish3...
jgn pikir bukan-bukan..
dia masih wujud di dunia fana nie.
bukan xsempat jumpa sbb dia dah hembus nafas terakhir..
tapi sbb dia tgah x sedar diri sbb bru lepas operation..
then dia terus balik ke kmpg..

apakah..
wat penat aku je dtg..
wat bazir duit aku jew..
siapa kah yg nak mkn GCB nie..
patut r mesej ngn call tak jawab..

tapi xpe...
aku seorang pemaaf..
aku seorang penyabar..
tak suka marah orang sakit..
hahahaha..
padahal bukan salah dia pun..

so...
sebagai balasan dia kena bayar balik GCB aku tu..
then semalam before balik JB aku hang out jap ngn dia..
sumpah..
actually kteorg dah 7 tahun x pernah bersua muka..
selalu contact kt FB, msg, Whatapps..
tu la kan..
dunia dah maju..

sebab dah beratus tahun tak jumpa kan..
jadi byk la benda nak di cerita kan..
masing2 ngn life masing2..
semua dah berubah..
dia kata aku byk cakap..
(*sampai suh aku diam 5 minit..tp kau yg xtahan aku diam..)
dia kata dulu aku pemalu..
see...
i dah kata..
i mmg pemalu sejak azali..
skrg pun i pemalu gak..
heuheuheu..

punya la syok korek rahsia dia..
gosip-gosip ngn dia..
sampai gelak nak pecah perut..
sampai satu saat..
gua tersasul panggil Nuar ngn nama Farid..
kahkahkahkah..
ooopppsss...
sowy...

kena gelak la kn ngn Nuar..
nasib baik la ngn Nuar je..
kalau 100000000000 tahun lg..
kalau ngn suami aku pun aku tersasul..
(*kalau jodoh suami aku bukan Farid la kan..)
tak ke mampuih..
tak ke runtuh rumah tangga..
hahahaha
bak kata Nuar...
"kalau awek aku yg tersasul cmni..aku sedikit jeles r.."
nasib baik dia bukan balak aku kan..
kalau x mesti semalam aku dah kena tinggal tepi jalan..
heuheuheu..

apa2 pun thanx Nuar belanja McD semalam..
eh..eh..
aku rasa dia yg kena cakap thank kat aku..
sbb aku sudi teman dia yg tgh bosan tu..
kalau tak nnt sakit mental lak duk kat uma jew..
tak gituw..
weee....

pada Nuar..
dah sakit tu kurang2 kan la smoking..
walaupun smoking bukan penyebabnya..
but smoking makes it worst!!!
gua sayang mmbr2 gua..
lagi pun kan GF kau dh janji nak belikan gundam kalau stop..
(*untung ler...hihihihi) 


pesanan terakhir..

kepada smokers di luar sana..
sama ada yg ada kaitan ngn aku atau tak..
kurang-kurang kan lah merokok..
berhenti lagi bagus..
MEROKOK MERBAHAYAKAN KESIHATAN


*Tapi terpulang kat korg la..aku ingat kan jew.....^^......





No comments:

Post a Comment