Sunday, September 16, 2012

Ditimpa Malang Bertubi-Tubi



bismillah..

perkongsian pengalaman 1st time ni..


this week aku ada kat pasir gudang..
atas sbb nak drop resume kat kilang2 area sini la..
aku kan penganggur terhormat skrg..
bosan dh tahan gaban dah ni xde keje..
dah xtahan dah nk tagak duk uma ari2..

bila duk pasir gudang ni..
ada gak bosan dia..
so..
sbb aku ni single lg x berteman..
aku g la kuar lepak2 ngn scandal aku..

(*ayat seterusnya bukan btujuan nak salahkn sesiapa)

aku tak faham..
kenapa..
orang lelaki..
(tidak ditujukan pd sesiapa..)
(umum kpd mereka yg bergelar lelaki..)
ada wallet..
tapi tak suka kocek sendiri..
then lastly..
akan tumpang wallet dlm beg perempuan..
tak kisah la..
isteri ke..
buah hati ke..
mmbr perempuan ke..
akak ke..
mak ke..
silap2 makcik cleaner ke..
duit dah la berkepuk..
(*berkepuk ker??)
berat tau..
cian kat kaum hawa yg lemah ni..
ermm..
mengeluh jap..

(*back to the main topic)

so..
time kuar lepak tu..
mamat ni tumpang la wallet dia kat beg aku..
aku yg baik hati ni..
bawa la wallet dia ke hulu hilir dlm beg..
yg jadi kn aku nmpk jahat nye..
bila tiba-tiba..
wallet dia tak lagi wujud dlm beg aku..
(dia x anggap aku jhat k..ayt d ats wat sedap je..)

cuak giler aku time tu..
gelabah kau cari dlm kreta aku..
tak cukup kreta aku..
dlm kreta dia pun cari gak..
try usha balik kat McD..
tempat last kteorg ingt kewujudan wallet tu..
tp still x jumpa..
aku dh sebersalah giler nak mati time tu..
asal aku ley cuai sgt..
dah la wallet org..
wallet aku cantik je duk diam2 dlm beg aku..

aku makin bertambah panas punggung..
bila dapat taw..
semua kad bank dia guna tarikh lahir sbg no pin..
mampos...
(*pd mereka yg tiru aksi di ats..)
(sila tukar no pin anda sbg langkah keselamatan..)

sedangkan bukan wallet aku..
aku dah cuak,panik.pening pale..
lagi kan tuan tanah kn..
dia lg r sampai blur jap xley pikir pe2..
sebersalah giler aku malam tu..
wlaupun dia kata aku xyah sebersalah..
tapi..
still..
aku sebersalah gak!!
sbb benda tu hilang kat tangan aku..!!
lagi sebersalah sbb wallet tu GF dia yg bg..
erkk??
ina...ina...


giv up dah xtaw nak cari kat mane lg..
then malam tu gk kteorg wat report polis..
ni 1st experience kteorg hilang wallet..
(*kalau pasni korg hilang wallet..firstly wat report polis k..)
(*tak2..better call bank block kad atm dulu)
so..
sbgai denda..aku nak minta maaf ni..
lpas wat report aku teman dia makan..
lepak release tension jap..
then balik coz sok aku kena denda lg..
nak teman dia settle kn sal IC ngn lesen..

ok..
1st..
identity card (IC)
aku nasihat kan kalau hilang..
time wat report tu jgn ckp hilang..
cong r polis tu kata kena ragut ke pe..
kalau tidak..
ni makan dia..
kena bayar compound RM100 kat JPN..
apakah??
apa la..
dah org ilang wallet..
mst la ilang kad bank duit semua..
pastu kena byr mahal2 lg..
cian duit raya kau nuar..
x sempat nak merasa..
dah tu..
nak dpt malang lagi..
salah pilih tempat lak..
laau wat IC kat JPN Tmn Bukit Dahlia ni..
2/3 bulan bru siap..
apakah??
dah la nak renew kad bank xley guna IC sementara..
so..kena sabo jela kn..

then..
g JPJ lak kat Taman Daya..
tuk wat lesen baru..
x sampai JPJ lagi..
ada malang dia lagi..
kena saman trafik lak..
apakah???
nuar la ni x pakai seat belt..
masuk kreta mmg mampos mencarut r kn..
berdekah je..
aku siap ckp pe bala la aku bawak..
esok xyah jumpa aku lg.
kalau x ntah pe lg bala dtg..
hahahahaha..

so..
perjalanan diteruskan ke Tmn Daya..
yg penting..
seat belt dh 24 jam pakai je..
tak berani buka..
hahahaha..
kalau hilang lesen..
nak buat baru kena denda RM20..
JPJ baik cikit..murah je..
sedia kan gmbar n salinan IC sementara awal2...
tak sampai 10 minit..
yeay!!
dapat lesen baru!!
apakah??

so..
bila settle semua nie..
lega sikit ati nie..
but..
still sebersalah la kan..
tp sorok kn..
sbb xnak Nuar lg stress..
jangan lagi sebut sal wallet!!
jangan lagi sebut sal saman!!
jangan lagi sebut sal Farid!!!
erkk??
out of topic...
lalalalalalala

moral of the story..
jgn tumpang wallet dlm beg aku pasni..


*post ni ak rase dh msuk 5 ari ak karang tp x post2..
byk tul halangan nya..
mcm2 berlaku selama 5 ari ni...








No comments:

Post a Comment