Monday, September 26, 2011

~~~ciKit-ciKit laMe-lamE jaDi BukiT~~~

seingat aku...
dari zaman aku TADIKA lagi cikgu ak dok ulang2 title post aku nie..
tapi malang nya.....
baru sekarang...
setelah aku jadi setua 21 tahun..
dah tahun last study kat u pon...
baru la aku sedor diri nak menabung...

~~~~maafkan saya cikgu-cikgu semua~~~~

bertambah malang nya...
bila aku dah sedar nie...
bila aku nak start menabung nie...
time nie r plak kekangan timbul...

NAK SIMPAN DUIT KAT MANA????

nak simpan dalam tabung..
tp nak beli tabung xde duit..
bru nak start menabung nie xda bajet nak beli tabung...

nak simpan dlm bank..
tp xkn ari2 nk g bank...
pastu wat muka xbersalah hulur borang bank in duit dgn amount RM1..
x nak bengang lak makcik akauntan 2 kn..
rmai lg org len nk bank in duit beribu2..

nak simpan dalam dompet jer...
tapi nnt bila mmbr ajak kuar g JJ Tmn U ke, Giant U Mall ke terguna lak..
tempat paling x selamat...

akhirnya....
meh kita jadi seorang yang kreatif...
nak wat tabung dri buluh ane nak cri buluh tengah2 U ni...
so...
guna jela pe yg de dlm blik nie..


firstly...
ni mangsa untuk jadi tabung aku...


yang bagus nya...
si kepala pink ni boleh dibuka dan ditutup..
senang nnt kalo aku nk tukar duit kecik..
yang xbest nye..
si kepala pink ni xckup selamat..
tgk r badan dia...
colourless..
nampak sume isi badan..
kalo lelaki suka r tgk perempuan yang colourless 1 badan..

so...
ni mangsa seterusnya tuk jadi tabung aku...


perfect!!!
si kebal tahan panas ni boleh dibuka dan ditutup...
si kebal tahan panas ni juga tutup aurat..
xnmpak isi badan..
selamat...
xramai org akn terpikir ada harta karun dlm si kebal tahan panas nie..
huhuhu
bijak!!!!

paling penting...
dia ingat kan aku tentang zakat..
tgk dia tulis pe...
"ZAKAT MEMBAWA BERKAT"



tapi....
nak buat air panas guna mug apa pasni??????
arrrrgggghhhh!!!!!!

2 comments:

  1. hahahaha... aku ingat kalu ko simpan dalam bekas kebal tuh! toyol pon takut kot nk rembat duit kau..hihihi..

    ReplyDelete